Sportvoeding

Of je nu traint voor een specifiek doel op hoog niveau, zoals een wedstrijd of marathon, of gewoon je gezondheid wilt verbeteren in de sportschool of het park… 

Voeding afstemmen op sport is voor topsporters en recreanten een must omdat:
– je beter en sneller herstelt
– je het sporten langer vol houd
– de prestaties beter worden
– je hierdoor het maximale uit jezelf kunt halen

Duursport

Bij duursport is het de kunst om een zuinige verbranding te krijgen. Tijdens een langdurige training verbrand je in vergelijking tot krachttraining meer vetten. Suikers (en koolhydraten) zijn naast vet een belangrijke brandstof. 
Wat betreft sportvoeding, is pas na ongeveer een uur intensief sporten het gebruik van extra suikers nodig, zoals een sportdrankje. Hiermee kan je de training of wedstrijd langer volhouden.

Krachttraining

Krachttraining doe je vaak met als doel: zorgen voor spieropbouw, uitstel van verzuring en het vergroten van kracht. Hoeveel eiwit heb je dan eigenlijk nodig om goed te kunnen herstellen? En moet je sportdrankjes en eiwitpoeders altijd gebruiken?

Afhankelijk van onder andere de intensiviteit, je belastbaarheid en je bouw heb je een bepaalde voedingsbehoefte. Caras kan jou volledig adviseren en een gepast voedingsschema geven op basis van jouw persoonlijke trainingsschema.

Vegan sporter? Zelfs dan is het haalbaar om flinke krachttraining te doen.

Blessure's

Blessure na het sporten? Heb je er wel eens aan gedacht om ook naar een diëtist te gaan, naast een fysio- of manueel therapeut? Een sporter die uit de running is krijgt een hele andere voedingsbehoefte.

Na een blessure is herstel van het lichaam belangrijk. Herstel van je voedingspatroon in deze situatie is ook gewenst. Zo voorkom je dat je onnodig aankomt en dat dit na het herstel eerst gecorrigeerd moet worden. Vermijd deze valkuil en laat je voedingspatroon herkeuren.

Als sporter raak je gewend aan het voedingspatroon dat past bij deze inspanning. Koolhydraatstapeling en een flinke dosis eiwit zijn onderdeel van een routine. Hoe bouw je dit af? Wat eet je in deze nieuwe situatie?

×
×

Cart